Sälen

Som sagt så över jul och nyår så var jag och mamma i Sälen (Högfjället). Även gammelfarbror Joker fick följa med. Vi åkte sju på lördagmorgonen den 25 dec och det regnade ta mig fan hela vägen. Uppe i Malung kom äntligen snön. Lite otäckt va det eftersom man inte vet om är jättehalt. Men flera idiotomkörningar såg vi från personer med flashiga bilar. En omkörning som en idiot gjorde kunde ha gått illa då den fick sladd och möte... men det gick vägen.

Vi hämtade ut nycklar för att sedan köra mot stugan. Jättemysigt låg den lite avsides också.

Världens utsikt hade vi också från balkongen

               

jag skulle självklart åka slalom ett par dagar, så jag skaffade liftkort och hyrde mina skidor och pjäxor... Nu kommer jag till det pinsamma. När jag skulle ta på mig pjäxorna vid backen ( samma pjäxor som jag provat ut) så får jag inte i foten. Ont gjorde det och förbannad blev jag (vad annars) Så det var bara att traska tillbaka till skidshopen o be om hjälp. Snubben där inne sa att jag var lat (på skämt) och skulle hjälpa mig. Sen sa han att det kanske berodde på att jag är tjej och blond (hoppas det var ett skämt ) hur som helst fick jag på pjäxorna, de kan bli stela när de är kalla. Sen bar det utför... trodde jag. Det blåste halv jävla storm på fjället så jag fick staka mig ner vissa sträckor, men det va positivt att det inte gick så fort:)

Andra dagen så gick det bättre men jag gjorde några vurpor:) 
I det stora hela va det skönt att komma bort lite och fira en lugn jul utan stress!!!!

            




Och ett stort TACK till mamma som körde nästan hela vägen hem då jag inte mådde bra!!!
Pussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0